Bu Olanları Meğer Çok Önceden Yazmışım

Bir mektup buldum. Kenarda köşede kalmış, unutmuşum varlığını. Kurup durduğum benden yazılmış, tanımadığım, çok sevdiğim birine. Zihnimde dönüp duranlardan bahsediyorum ya hep, bu da seneler önce dönmüş de durmuş başka bir benin zihninde. Kime yazdığımı bilmem, tanımam etmem ama öyle içten yazmışım ki şüpheye düştüm hafızamın derinliğinden. Yaşadığımı yazmamışım ve o gün yazdığımı yaşadım bugün. Kapkara mürekkep, kağıdı sarmış, kollarımı boyamış. Yazarken abartmayı severim, yaşarken olduğu gibi. Yazarken yüreğime basmayı seçerim, böylelikle yaşarken tahmin edebilirim acının geleceği yeri. Ama bu sefer öyle olmadı. Yazdığım yüzlerce yazının içinde unutmuşum neyi dilediğimi. Yazdığım hisleri koymuşum kenara ve başka bir kağıt almışım önüme. Yazmışım. Yazmışım. Yazmışım. Daha çok yazmışım. Olanı, olmayanı, gerçeği, yalanı, zihnimde kurduğum ne varsa yazmışım. Hep böyleydi, hep yazdım kendimi susturabilmek için ve onlarca defterim var beni bana anlatmak için. Bu mektup nasıl gözümden kaçtı anlamadım. Bir anlığına geriye bakınca kavradım. Meğer zihnimdeki yangınlar tenimde yaralar açmış. Geçmişimde bilmediğim, tanımadığım geleceğime uzanmış. Çok tuhaf. Ben izin vermişim. Ben çağırmışım. Ben istemişim. Olmayanı geleceğime buyur edip durmuşum ve hayat da dahil etmiş onu ömrüme. Ben yazmışım o hisleri. Şimdinin kelimelerini daha önceden kurmuşum. Yazdıklarımı yaşayacağımı düşünememişim, yazdıkça yazmışım. Acıdan kavurduğum karakterler mürekkeplere bulanır ve kağıtta kalır sanmışım. Kalmıyormuş. Kendime biçtiğim roller bana yol oluyormuş. Pek talihsiz bir durum. Yıllar önce zihnimde dönen kelimelerin bugün gerçeğim olması pek tuhaf bir durum. Ben çağırmışım. Geç oldu, güç oldu ama anladım. Yazarken de dikkat etmek gerekiyormuş. Söz uçuyormuş ve yazı, yaşamına yol oluyormuş. Anladım. Öyle ya da böyle, bunu da anladım. Yine neyi ne kadar benden yazdım belli değil, belki de hiçbir kelime benim şu anıma ait değil. Tek bildiğim, bu sefer geleceğe uzatmadım ellerimi. Kurduğum anın içinde dolanıyorum. Kalemlerimin mürekkebini değiştirmeden başka bir yere varamam, biliyorum. Geçmişten akan mürekkepler kurudu, fark ettiklerimle büyü bozuldu.


Rüzgar artık
benden yana esiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tekinsiz Bir Yer

Artık Taşınmaz Bunca Yük

Rüyalarda da Mevsimler Gelir ve Geçer